Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Merk model: Aprilia Tuono V4 1100
Bouwjaar: 2025
Tellerstand: 0 km
Kleur: Shark grey
De nieuwste versie van de Aprilia Tuono V4 is gearriveerd en hij is beter dan ooit. Deze motor is ontworpen voor de sportieve rijder die op zoek is naar pure kracht en geavanceerde technologie in een hypernaked. Met een vernieuwd ontwerp, meer vermogen en geavanceerde elektronica is de Tuono V4 niet alleen een motor, maar een statement op de weg. Het iconische V4-blok levert nu 180 pk en het nieuwe design is doordrenkt met elementen die de motor doen opvallen in elke omgeving. Van de aerodynamische verbeteringen tot de geavanceerde rijhulpsystemen, de nieuwe Tuono V4 staat klaar om de rijervaring nog unieker te maken.
Wat is er nieuw aan de Aprilia Tuono V4?
De Aprilia Tuono V4 heeft verschillende vernieuwingen die de rijervaring verbeteren, de prestaties verhogen en het design verfijnen. Hier zijn de belangrijkste veranderingen:
- Design en aerodynamica: Het vernieuwde ontwerp is voorzien van geïntegreerde winglets die de verticale belasting verhogen bij hoge snelheden, wat zorgt voor verbeterde stabiliteit bij 250 km/u. De nieuwe vormen verbeteren de luchtstroom en dragen bij aan een betere warmteafvoer, waardoor het comfort van de rijder toeneemt.
- Motorblok: Het 1099 cc 65° V4-motorblok levert nu 180 pk bij 11.800 tpm. Het nieuwe uitlaatsysteem, inclusief gewijzigde katalysatorplaatsing, zorgt voor een betere warmteverdeling en maakt het gemakkelijker om de SC Project slip-on uitlaat te monteren.
- Elektronica: De Tuono V4 beschikt nu over een geavanceerd elektronisch systeem met een nieuwe generatie adaptieve/voorspellende componenten. Dit systeem verbetert de prestaties en veiligheid door realtime voertuigparameters te analyseren en geleidelijk systeeminterventies voor te bereiden. Ook biedt de motor nu verschillende rijmodi en een zesassig inertieplatform voor de optimale afstemming van het bochten-ABS.
- Chassis: Het frame is nu in matzwart uitgevoerd, wat het ontwerp een volwassen uitstraling geeft. Het aluminium dual-beam frame blijft het hart van de motor voor maximale stabiliteit en wendbaarheid.
- Vering en ophangingssystemen: De Tuono V4 wordt geleverd met een volledig instelbare vering van Sachs, terwijl de Factory uitvoering is uitgerust met het geavanceerde Öhlins semi-actieve veringssysteem voor nog meer rijcomfort en prestaties.
- Achterlicht en verlichting: Het nieuwe achterlicht is eenvoudiger en lichter, en geïntegreerd in de kentekenplaathouder, wat bijdraagt aan een strakker ontwerp. Alle verlichtingselementen worden uitgevoerd door de richtingaanwijzers.
- Kleurvarianten: De Tuono V4 is beschikbaar in twee mat-kleuren: Shark Gray en Scorpion Yellow. De Tuono V4 Factory is beschikbaar in de exclusieve kleur Dark Kraken.
Motorblok
De blok van de Aprilia Tuono V4 is het iconische V4-motorblok, met de cilinderinhoud van 1099 cc. Dit zorgt voor een indrukwekkende 180 pk bij 11.800 tpm en een maximumkoppel van 121 Nm bij 9.600 tpm. Het uitlaatsysteem is opnieuw ontworpen om de warmteafvoer te verbeteren en zorgt voor een aangenamere rijervaring, vooral bij hogere snelheden. De aanpassing van de katalysatorplaatsing vermindert de warmte die de rijder bereikt en vergemakkelijkt de installatie van de SC Project slip-on uitlaat, die deel uitmaakt van het uitgebreide accessoirepakket van Aprilia.
Chassis
Het chassis van de Tuono V4 blijft een van de sterkste punten van de motor. Het aluminium dual-beam frame biedt de perfecte balans tussen stabiliteit en wendbaarheid, essentieel voor zowel snelweg- als bochtenwerk. Het frame is nu afgewerkt in matzwart, wat niet alleen de visuele uitstraling verbetert, maar ook bijdraagt aan de algehele robuustheid. De geometrie van het frame en de vering zijn geoptimaliseerd voor een dynamische rijervaring die bijdraagt aan zowel comfort als prestaties.
Technische specificaties
- Motor: 1099 cc, V4, 180 pk bij 11.800 tpm, 121 Nm bij 9.600 tpm
- Vering: Sachs vering op de Tuono V4, Öhlins semi-actieve vering op de Factory
- Frame: Aluminium dual-beam, matzwart
- Verlichting: LED-achterlicht geïntegreerd in kentekenplaathouder
- Elektronica: Nieuwe generatie van APRC-systemen, zesassig inertieplatform, Ride-by-Wire, 3 rijmodi, adaptieve/voorspellende componenten voor Wheely-, Traction- en Slide control
- Accu: Lichtgewicht lithium accu
- Display: 5-inch TFT-kleurenscherm met nieuwe graphics
Financiering van uw motor
Wilt u een motor financieren? Bij De Zwart Motoren werken we samen met Nu Motorrijden en Findio voor motor om u een passende financieringsoplossing te bieden. Informeer naar de mogelijkheden!
Inruil van uw motor
Heeft u een goed onderhouden motor die u wilt inruilen? Wij accepteren nette motoren tegen handelsprijzen. Neem contact met ons op voor een taxatie!
Motoraccessoires & Onderhoudsproducten
Op zoek naar navigatie, communicatiesystemen, acculaders, sloten of onderhoudsproducten? Wij leveren een breed assortiment accessoires direct uit voorraad en adviseren u graag over de beste keuzes voor uw motor.
Motor bezichtigen? Maak een afspraak!
Wilt u een motor in onze showroom bekijken? Maak bij voorkeur vooraf een afspraak! Let op: een afspraak betekent niet dat het voertuig wordt gereserveerd. Verkoop gaat op basis van ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’.
Openingstijden
Dinsdag – Vrijdag: 11:00 – 17:30
Zaterdag: 09:00 – 15:30
Contactgegevens
Adres: Moesdijk 15a, 6004 AX Weert
Telefoon: +31 614 101 567
E-mail: info@dezwartmotoren.nl
KvK: 90710827
BTW: NL865424068B01
Waarom kiezen voor De Zwart Motoren?
Bij de Zwart Motoren staat klanttevredenheid voorop. Wij bieden een breed aanbod aan motoroccasions, vakkundige service en onderhoud, en een ruim assortiment nieuwe en gebruikte motoronderdelen. Ons team helpt u met passie en expertise!
Officiële dealer van Aprilia, Moto Guzzi & CFMOTO
De Zwart Motoren is erkend dealer van Aprilia, Moto Guzzi en CFMOTO. Wij beschikken over gespecialiseerde kennis, gereedschappen en apparatuur om uw motorfiets optimaal te onderhouden. Voor nieuwe motoren, onderdelen, accessoires, modificaties, garantieclaims en onderhoud bent u bij ons aan het juiste adres. Veel onderdelen leveren wij direct uit voorraad.
Let op: Lees voor de aankoop van een occasion onze voorwaarden aankoop motoroccasions & algemene voorwaarden. Zo weet u precies waar u aan toe bent!
Bezoek onze showroom in Weert of neem contact met ons op voor meer informatie!
- PROEFRIT
Op het moment dat u een proefrit bij ons aanvraagt willen wij u er op attenderen dat dit ons tijd, energie en geld kost.
Wij kiezen er dan ook voor om proefrijden mogelijk te maken voor serieuze kopers en niet voor mensen die enkel zin hebben in een proef (fun) rit.
- FINANCIERING
Financiering van deze motor is mogelijk.
Voor financieringen werken wij samen met numotorrijden en findiovoormotor.
INRUIL
Inruil van een nette goed onderhouden motor is mogelijk tegen handelsprijzen. Op consignatie verkopen is inruil zeeer beperkt mogelijk. Vraag hiervoor naar de mogelijkheden.
ACCESSOIRES
Zoekt u navigatie, communicatie, acculaders, sloten, onderhoudsmiddelen erbij? Deze kunnen wij leveren vanuit voorraad en hierin adviseren wij u graag.
BEZICHTIGEN
Wilt u een motor komen bezichtigen?
Maak vooraf een afspraak!
Wanneer u een afspraak maakt om een motorvoertuig te komen bezichtigen betekent dit NIET dat wij een motorvoertuig voor u reserveren! Wie het eerst komt wie het eerst maalt.*
VERZEKERING
Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering.
OPENINGSTIJDEN
Dinsdag: 09:00 - 17:30
Woensdag: 09:00 - 17:30
Donderdag: 09:00 - 17:30
Vrijdag: 09.00 – 17.30
Zaterdag: 09.00- 15:30
CONTACTGEGEVENS
Adres: Moesdijk 15
6004 AX Weert
Tel: +31 614 101 567
Mail: info@dezwartmotoren.nl
KvK: 61375438
BTW: NL002322076B39
Klantgerichte motorzaak
Wij zijn een klantgerichte motorzaak waar elke motorrijder zich thuis voelt. Klantgerichte service met Passie! Wij bieden aan een wisselend aanbod van motor occasions, service en onderhoud. Ook kunt bij ons terecht voor nieuwe/gebruikte motoronderdelen.
Aprilia
de Zwart Motoren is Authorized service point van het merk Aprilia. Dit betekent dat wij een door Aprilia erkend reparateur zijn. Wij beschikken over alle specifieke kennis, gereedschappen en apparatuur om uw Aprilia volledig te onderhouden. Voor nieuwe Aprilia motorfietsen, onderdelen, modificaties, updates, accessoires, merchandise en garantieclaims kunt u bij ons terecht. Wij leveren veel OEM Aprilia onderdelen direct uit voorraad.
* Lees voor de aankoop van een occasion onze voorwaarden aankoop motoroccasions & algemene voorwaarden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor | |
Boring x slag | 81|52 |
Cilinder inhoud | 1 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | 4 Weber-Marelli 48-mm gasklephuizen met 4 injectoren en Ride-by-Wire-motormanagement van de nieuwste generatie |
Ontsteking | Digitaal Megneti Marelli systeem |
Vermogen | |
Max. koppel | |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium dual-beam chassis met geperste en gegoten plaatelementen |
Vering voor | Upside-down Sachs vork 43mm, Ohlins vork met TIN behandeling |
Vering achter | Dubbele aluminium swingarm, Verstelbare Sachs Monoshock |
Remmen voor | 330mm Dubbele zwevende schijven, Brembo M50 Monobloc met vier 30mm zuigers |
Remmen achter | 220mm Schijf, Brembo remklauw met twee 32mm zuigers. |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1 |
Lengte | 2 |
Breedte | 810 |
Hoogte | |
Zithoogte | 825 |
Drooggewicht | 209 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILIA , MOTO GUZZI, CFMOTO, PIAGGIO |
De Zwart Motoren is een jong bedrijf dat in 2014 officieel zijn deuren opende in Weert.
Met meer dan 10 jaar ervaring in de motorwereld en specialisatie in het merk Aprilia is de Zwart Motoren een betrouwbare partner voor elke motorliefhebber.
Geen vaste openingstijden maar service wanneer het u uitkomt!
 | Weert, Limburg |
 | 0614101567 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken