Welkom bij Motorini,
Wij zijn een allround motorzaak met liefde voor gemotoriseerde tweewielers. Wij zijn merkdealer van CFMoto en Voge motoren, daarnaast kunt u bij ons terecht voor onderhoud aan alle merken motoren.
Naast motoren zijn wij ook merkdealer van Sym, Peugeot, SuperSoco en Yadea scooters, en Vent brommers. Ook voor onderhoud van uw scooter of brommer kunt u voor heel veel merken bij ons terecht.
Wij hebben en testbank waarop wij uw motor, scooter of brommer goed af kunnen stellen.
Naast de showroom en werkplaats hebben wij ook de winkel met een uitgebreid assortiment:
• Helmen
• Kleding
• Laarzen
• Handschoenen
• Accessoires zoals druppelladers, telefoonhouders, sloten, enz.
Heeft u zelf geen motor maar wilt u wel een dag met de motor weg huur dan een van onze huurmotoren. Mocht u geen kleding meer hebben kunt u dit ook huren.
Loop gerust vrijblijvend een keer binnen!
Team Motorini
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is