Nieuwsbrief:

VENT  BAJA 125 4T - 2025

Nieuw
Wit- rood
vent - baja-125-4t
vent - baja-125-4t
vent - baja-125-4t
vent - baja-125-4t
vent - baja-125-4t
vent - baja-125-4t
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Met de naam X-RUDE we willen het karakter van het model onderstrepen waar de stijl al op anticipeert. Er wordt verwezen naar verschillende segmenten, variërend van het Café Racer-panorama tot de Scrambler. Een mix van elementen die elegantie uitstralen, maar tegelijkertijd een zekere sportieve neiging, waarbij bijvoorbeeld de graphics en enkele technische details worden opgemerkt die hem onderscheiden van andere voorbeelden uit de Vent-reeks. De afmetingen zijn ook meer uitgesproken, ondanks a 125 cc hart.
Het idee komt, zoals verwacht, voort uit een studie uitgevoerd door Marketing samen met het VENT Design Laboratory, om aan een breed publiek een 125-model voor te stellen dat kan voldoen aan de verwachtingen van jonge en oude enthousiastelingen die de wereld van de twee wielen naderen. Er wordt ook gekeken naar de trend richting het crossover-segment, d.w.z. modellen die in meerdere contexten kunnen worden gebruikt, van stadsasfalt tot niet al te veeleisende onverharde wegen.
Na de lancering van de 125 viertaktmodellen zijn we overgegaan op een concept dat verschilt van de traditie en klassieke schema's van het merk Valsassi.

De stijl wordt onderstreept door de ronde koplamp, de korte spatborden en de witte kunststoffen met opvallende graphics Natuurlijke stijl en van het gewatteerde zadel bruin suède. Dit nieuwe concept krijgt vorm Vleugel 3.0 omtrekframe in staal met belangrijke afmetingen voor de verplaatsing. Een nieuwe functionele instelling voor stabiliteit en comfort, met een nieuwe kalibratie van de ophanging met 16 mm RSV41 upside-down vork en RSV16 monoshock achter. Het remsysteem omvat Wave-remmen van 290 mm voor en 220 mm achter. Er is ook een CBS-systeem (Combined Braking System).
Het model wordt geanimeerd door een nieuw Minarelli 125 4T Euro 5-motor met variabele kleptiming met een nieuwe kop, een elektronisch injectiesysteem, de Variable Valve Actuation en dus een anti-hopping-koppeling.
Van het concept gaan we vervolgens over naar de productie, aangezien X-RUDE een nieuwigheid is voor het merk dat het voorstel uitbreidt met een model dat geschikt is voor verschillende doelen. De nieuwe Vent X-RUDE zal  op de markt worden aangeboden voor een prijs van 6799,00 euro.
  • Inruil van motor, scooter of brommer bespreekbaar.
  • De genoemde prijzen zijn all-in (inclusief afleverkosten, kentekenkosten, kosten rijklaar maken, etc.)
  • Een proefrit is mogelijk. Bel ons voor de mogelijkheden: 0113 320014.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorini
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beïnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion