Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
02-01-2025
Kawasaki is de marktleider in 2024

Met 3.147 registraties is Kawasaki het bestverkochte motormerk in Nederland in 2024 en hiermee de nieuwe nummer 1 in Nederland (bron RDC-marktdata). 

Kawasaki is al jaren één van de populairste motormerken maar wist in de historie nog nooit de officiële nummer 1 positie te bereiken omdat Kawasaki geen motorscooters in de line-up heeft en deze ook meetellen in de eindcijfers van de totaalmarkt. Kijken we exclusief naar motoren boven de 125cc, dan wist Kawasaki maar liefst 447 motoren meer te verkopen dan de nummer 2 (Yamaha) in Nederland.

Branch Manager Benelux Henk Salomons; “We zijn als team Kawasaki Nederland bijzonder trots op dit resultaat. Een brede en prachtige model line-up en een bijzonder sterk en loyaal dealernetwerk hebben bijgedragen aan dit resultaat. Ik spreek dan ook mijn dank uit aan alle Kawasaki dealers en alle klanten die gekozen hebben voor ons mooie merk.”  

Je droom-Kawasaki nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Kawasaki #marktleider #motoren #motor #motorkopen



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1980 - Ontstaan van de Harley-Davidson Softail Bill Davis, een enthousiaste Harleyrijder en ingenieur uit St. Louis, ontwierp de softail halverwege de jaren zeventig. Zijn eerste ontwerp, waaraan hij in 1974 en 1975 werkte, had een cantilever-achterbrug die aan de onderkant roteerde en aan de bovenzijde veerde met de veren en schokdemper verborgen onder het zadel. Bij het uitwerken van zijn ontwerp bouwde Davis een prototype op basis van zijn Super Glide uit 1972. Davis patenteerde zijn ontwerp en nam contact op met Willie G. Davidson voor een vergadering in augustus 1976. Davidson was onder de indruk maar deed geen toezeggingen. Davidson antwoordde zes maanden later en liet weten dat het bedrijf het ontwerp op dat moment niet zou kunnen gebruiken, maar er nog steeds in geïnteresseerd was. Davis bleef het ontwerp ontwikkelen, waarbij het draaipunt en de verende delen zodanig werden aangepast dat de veren en schokdemper zich onder het frame bevonden en het draaipunt zich aan de bovenkant van de driehoekige achterbrug bevond. Hierdoor kon de traditionele Harley-Davidson olietank onder de stoel worden geplaatst. Davis probeerde het nieuwe ontwerp zelfstandig te produceren als de Road Worx Sub-Shock, maar de samenwerking die hij hiervoor had opgezet voldeed niet. Harley-Davidson-directeur Jeffrey Bleustein nam kort daarna contact op met Davis en begon met onderhandelingen om het ontwerp van Davis te kopen. Davis verkocht uiteindelijk zijn patenten, prototypen en machines aan Harley-Davidson in januari 1982. Na verdere tests en ontwikkeling werd Davis's ontwerp geïntroduceerd in juni 1983 als de 1984 Harley-Davidson FXST Softail.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van ZERO
© 2000 - 2025 Motoroccasion