Nieuwsbrief:

TRIUMPH  TIGER SPORT 800 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
ZWART
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
triumph - tiger-sport-800
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Afleverkosten: De getoonde prijs is inclusief € 400 afleverkosten.

De volledig nieuwe Triumph Tiger 800
Sport is de perfecte allrounder voor
zowel in en om de stad, als op de
lange buitenlandse ritten; uitgerust
met het sterke 798cc driecilinder
motorblok welke 115 PK en 84 Nm aan
koppel levert. Dit motorblok levert
over het hele toerenbereik een hoog
koppel, zakt niet in en is van
onderuit perfect te doseren. De nieuwe
Tiger 800 Sport heeft een afgewogen
optiepakket aan boord en dat bestaat
o.a. uit bochten ABS en TCS, Shift
Assist, 3 rij-modi, TFT en LCD scherm,
Full-LED verlichting incl DRL,
Belly-pan en een in hoogte verstelbare
ruit. De motor heeft een
rijklaargewicht van slechts 214 Kg,
een tankinhoud van 18,6 liter en wordt
geleverd inclusief 2 jaar
fabrieksgarantie. Er is een ruime
keuze aan accessoires beschikbaar,
zoals o.a. , diverse bagagesystemen,
handkappen, valbeugels, etc. Heb je
interesse? Bel ons voor een proefrit
en/of offerte. Tot snel!
Binnenkort beschikbaar!

= Bedrijfsinformatie =

TLM’s zekerheden: Wij zorgen ervoor dat al onze voertuigen technisch helemaal in orde zijn, voordat deze in de verkoop gaan. Voor onze eigen-merk motoren van Moto Guzzi en Triumph zorgen wij daar bovenop dat deze ook qua onderhoud helemaal up-to-date zijn. In onze prijsstelling zijn alle niet te vermijden kosten opgenomen en wij rekenen GEEN extra kosten voor service, aflevering of overschrijven etc... De gehanteerde garantietermijnen kunnen variëren (0/1/3/6/12/24/36 maanden) en zijn mede afhankelijk van bouwjaar en kilometerstand. De exacte garantievoorwaarden zijn op onze homepage te vinden. Wij ruilen alle merken in. Bij serieuze interesse in een voertuig; bel of mail ons vooraf! Dan behoort een proefrit onder droge weersomstandigheden ook tot de mogelijkheden.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
TLM Nijmegen
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion