Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooie Originele Triumph Tiger 800 XC ABS.
Origineel Nederlands geleverde motor afkomstig van de 2e eigenaar.
XC uitvoering met spaakwielen.
Compleet met Givi Trekker alu kofferset.
- Airflow windscherm
- ABS
- XC uitvoering
- Handvatverwarming
- Givi Trekker kofferset
- 2 sleutels
- Onderhoudsboekje
- 6mnd garantie
LET OP! Aangepaste openingstijden i.v.m zomervakantie.
Van Dinsdag t/m Zaterdag van 10:00 tot 15:30
Zondag en Maandag gesloten.
Welkom bij Thalen Motortrading
We ruilen graag uw motor in!
Benieuwd naar de waarde van uw motor? stuur een mail of whattsapp bericht met foto's + info en we reageren zeer snel en vrijblijvend met een voorstel.
Ziet u graag betere kwaliteit foto's van de aangeboden motoren klik dan door naar onze eigen website!
*Gratis 10 dagen all-risk verzekering
*Geen afl kosten!
*Gratis opnaam zetten bij aanschaf motor
*Leveren aan huis door heel Nederland mogelijk
*Financiering voor zakelijk of prive mogelijk
*Reserveren van een motor is alleen mogelijk door middel van een aanbetaling
Thalen Motortrading
Rheezerend 54
7701 BG Dedemsvaart
Tel: 0523-208396
Whattsapp: 0523-208396
Mail: info@thalenmotoren.nl
website: www.thalenmotoren.nl
Openingstijden:
Maandag op afspraak (telefonisch bereikbaar)
Dinsdag t/m Vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag van 9:00 tot 16:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 800 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij 9300 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 7850 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Aluminium beam twin spar |
Vering voor | Showa 43mm upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 150mm travel |
Vering achter | Showa Monoshock with adjustable preload and rebound damping 150mm rear wheel travel |
Remmen voor | 308 mm zwevende remschijven |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1545 mm |
Lengte | 2215 mm |
Breedte | 865 mm |
Hoogte | 1390 mm |
Zithoogte | 845 mm |
Drooggewicht | 215 kg |
Leverbare kleuren | Phantom Black, Matt Khaki Green, Crystal White |
Beschrijving | Soms is rijden over de weg alleen niet voldoende. Soms wil je verder naar plaatsen waar de meeste voertuigen je kunnen brengen. Dwars door het land of zelfs dwars door een continent, je hebt geen asfalt nodig wanneer je op een Tiger 800 XC rijdt.
Met premium instelbare WP vering en de 95pk sterke 800cc driecilinder zijn er maar weinig obstakels in de weg. Standaard uitgevoerd met Ride-by-wire en in - en uitschakelbaar ABS is de lat voor het adventure rijden weer hoger gelegd. De verbeterde rijpositie, het ongeëvenaarde rijgedrag van een Triumph en het 21 inch voorwiel maken de 800 XC tot een echte alleskunner, ook wanneer het asfalt ophoudt.
|
Thalen Motor Trading is een motorzaak die gespecialiseerd is in de in- en verkoop van jong gebruikte motoren.
 | Dedemsvaart, Overijssel |
 | 0523-208396 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken