Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, vloeistofgekoeld, DOHC, 54° V-twin |
Boring x slag | 112|90.5 |
Cilinder inhoud | 1783 |
Comp. verhouding | 10.5:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 125|92|6200 |
Max. koppel | 160|320 |
Koppeling | droge multiplaat koppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | telescopische UPS voorvork, schroefveren, oliegedempt, veerweg 130 mm |
Vering achter | Swingarm, schroefveer, oliegevulde schokdemper veervoorspanning 7-voudig instelbaar, veerweg 118 mm |
Remmen voor | dubbele 310 mm schijf |
Remmen achter | enkele 275 mm schijf |
Voorband | 130/70R18M/C 63V |
Achterband | 240/40R18M/C 79V |
Wielbasis | 1715 |
Lengte | 2485 |
Breedte | 940 |
Hoogte | 1180 |
Zithoogte | 700 |
Drooggewicht | 319 |
Leverbare kleuren | Wit, Zwart |
Beschrijving | Het high-tech 1800cc V-Twin motorblok levert gecombineerd met het Suzuki Dual Throttle Valve injectiesysteem (zelfde als op de GSX-R serie) een vermogen van maarliefst 130pk en een krachtig koppel van 160Nm. Dit maakt de Intruder M1800R één van de krachtigste cruisers in de markt! Naast het krachtige motorblok maken de sportieve upside-down vering, de radiaal gemonteerde remklauwen en de extreem brede achterband (240mm) de M1800R tot een heuse powercruiser. |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken