Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Keurige Himalayan met originele kofferset, skidplate, telefoondrager en usb aansluiting.
Met 3 verschillende zadels van verschillende diktes, Givi valbeugels en hoge getinte ruit.
Hierbij is inbegrepen:
-garantie
-volledig onderhoud volgens fabrieks opgave
-complete aflevering zonder bijkomende kosten
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Enkele Cilinder, 4-takt, Luchtgekoeld, SOHC, Brandstofinjectie |
Boring x slag | 78|86 |
Cilinder inhoud | 411 |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | Digitaal electronisch |
Vermogen | |24,5|6,500 |
Max. koppel | 32|4,250 |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 5 versnelling Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Halve duplex split-cradle frame |
Vering voor | Telescopisch, 41 mm vorken, 200 mm slag |
Vering achter | Monoshock met koppleing, 180mm wielslag |
Remmen voor | 300 mm schijf, 2-zuiger zwevende remklauw |
Remmen achter | 240 mm schijf, enkele zuiger zwevende remklauw |
Voorband | 90/90 - 21 |
Achterband | 120/90 - 17 |
Wielbasis | 1,465 |
Lengte | 2,190 |
Breedte | 840 |
Hoogte | 1,360 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 191 |
Leverbare kleuren | Snow, Granite |
Beschrijving | Royal Enfield meest veelzijdige motor, die motorrijders bijna overal mee naar toe kunnen nemen waar ze willen gaan, off-road of gewoon op de weg.
De enige motor die je ooit nodig hebt. |
| Dealerschappen: BENELLI, GARELLI, KYMCO, PEUGEOT, SYM |
In onze moderne werkplaats is uw motor bij onze gediplomeerde servicemonteurs in goede handen. Hier kunt u terecht voor het laten uitvoeren van een servicebeurt of reparaties.
Tevens zijn wij vertrouwd met het afhandelen van schades in samenwerking met uw verzekeringsmaatschappij. Wij accepteren alle merken motorfietsen.
Wij onderhouden en repareren: Alle Japanse merken, Harley Davidson, Ducati, BMW en Aprilia.
 | Dronten, Flevoland |
 | 0321-701900 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken