Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Bij aankoop van een motor 10% korting op nieuwe collectie kleding en helmen.
Tevens outlet met speciale prijzen! Oude collectie ongebruikte motorpakken, jassen en broeken, helmen, schoenen en handschoenen.
- Bisschop Motoren: het adres voor service en onderhoud, moderne werkplaats met Dynnstar-testbank.
Scherpe prijs voor alle merken banden, neem vrijblijvend contact met ons op. Tel.nr. 06-54220098
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-cilinder, 4-takt V4 |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 1,261 cc |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 118 pk / 87 kW bij 8,000 tpm |
Max. koppel | 117 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | Nat, multiplaat, kabelbediening |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Drijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 29 liter |
Topsnelheid | 225 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium, Dubbel wiegframe |
Vering voor | Cartridge 120mm |
Vering achter | |
Remmen voor | 310mm Dubbele schijf |
Remmen achter | 316mm Enkele schijf |
Voorband | 120 / 70 R18 ZR |
Achterband | 170 / 60 R17 ZR |
Wielbasis | 1,491 mm |
Lengte | 2,282 mm |
Breedte | 935 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 775 mm |
Drooggewicht | 286 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
WELKOM bij Bisschop Motoren.
U kunt bij ons terecht voor: - Nieuwe en gebruikte motoren - SCM Gecertificeerd inbouwbedrijf - Dynostar Testbank - Goed uitgeruste werkplaats - Schade reparatie en afhandeling - S100 en Castrol Dealer Werkplaats en onderhoud In onze ruime werkplaats kunnen wij de service geven die bij uw motor hoort. Bisschop Motoren heeft veel te bieden zoals een ruim assortiment motorbanden zodat u kunt kiezen welke band het beste bij uw rijstijl en motor past. Maar ook alle andere onderdelen zijn vaak uit voorraad leverbaar.
 | Punthorst, Overijssel |
 | 06-54220098 |
Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken.
In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geƫxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van INDIAN MOTORCYCLE