Een erg nette CBR 600 met Akra demper en op goede Michelin banden! Opties en Accessoires: ABS, Alarmverlichting, Korte kentekenplaathouder, Rimstriping / velgband, Sportuitlaat, Verhoogde ruit
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
Vloeistofgekoelde 4-takt, 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn
Boring x slag
67|42.5
Cilinder inhoud
599
Comp. verhouding
12 : 1
Kleppen
16 kleppen DOHC
Brandstof toevoer
Injectie
Ontsteking
Electronisch
Vermogen
102|75|12.000
Max. koppel
64|10.500
Koppeling
Natte platenkoppeling
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
18.4
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Vering voor
41 mm upsidedown
Vering achter
Monoshock
Remmen voor
296 mm zwevende schijven
Remmen achter
240 mm schijf
Voorband
120/70/17
Achterband
180/55/17
Wielbasis
1437
Lengte
2150
Breedte
740
Hoogte
1150
Zithoogte
800
Drooggewicht
206
Leverbare kleuren
Rood Blauw zwart
Beschrijving
De legendarische CBR600F is terug, de motorfiets die het karakter van een sportmotorfiets, geschikt voor de dagelijkse praktijk, combineert met de meest recente Honda-technologie en designprincipes. De dynamische styling en de opwindende prestaties maken zijn faam als sportmotorfiets volledig waar, terwijl de ultravloeiende vermogensafgifte en de moeiteloze handling hem ideaal geschikt maken voor dagelijks gebruik.
Een stukje historie: BMW in 1997 - In 1997 werd de R 1200 C-serie geïntroduceerd. Met deze cruiser betrad BMW een pad dat men tot dan toe gemeden had. Cruisers en customs van de Japanse concurrentie hadden intussen allemaal een V-twin motorblok gekregen, om de gelijkenis met het "origineel" van Harley-Davidson zo dicht mogelijk te benaderen. BMW gebruikte een grotere versie van de oilhead-boxermotor en bracht de R 1200 C uit, die meteen een hoofdrol speelde in de James Bond film Tomorrow Never Dies. De machine leek op geen enkele manier op de gangbare cruisers, men had juist zijn best gedaan om de telelever voorvork optisch zo goed mogelijk uit te laten komen, net als de enkelzijdige achterwielophaning, waarbij het paralever-systeem achterwege was gelaten. De R 1200 C werd nog enkele malen opgewaardeerd en er kwam ook een meer toergerichte versie, de R 1200 CL. Er werden in totaal ongeveer 41.000 machines geproduceerd, en in 2004 verdwenen de BMW Cruisers weer van de markt.