Nieuwsbrief:

DUCATI  888 STRADA - 1993

Garantie: Nee
11886 Km
DUCATI ROOD
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
ducati - 888-strada
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2

Ducati 888 Strada, unieke staat!


- Merk: Ducati
- Model: Sport
- Tellerstand: 11886 KM
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1993
- Transmissie: Geschakeld 6 versnellingen
- Kleur: rood
- Kleurnaam: Ducati rood
- Motorinhoud: 888 cc
- Aantal cilinders: 2
- Vermogen: 74 kW / 101pk
- Ledig gewicht: 202 kg
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Aantal sleutels: 2




Hierbij aangeboden : Ducati 888 Strada, in absolute nieuwstaat!!

Ben je op zoek naar een échte rijdersmotor met karakter, historie en Italiaanse klasse? Dan is deze Ducati 888 Strada een buitenkans. Dit is de legendarische opvolger van de 851 én de voorloper van de beroemde 916 – een zeldzame Ducati vol racetechniek, rauwe beleving en stijl.

- Volledige historie aanwezig (zie foto’s)
- Zeldzaam model, stijgende waarde onder verzamelaars
- Wordt geleverd op Nederlands kenteken
- Volledig origineel, in de eerste lak!
??????- Puur rijgevoel, geen elektronica, alleen vakmanschap 


Een perfecte kans voor de verzamelaar of Ducati-liefhebber die weet wat dit model betekent in de Ducati-geschiedenis. Wordt weinig aangeboden in deze conditie.

Interesse? neem contact op met ons, let op wij zijn alleen op afspraak geopend, bel of app daarom altijd voordat u langs komt.
 



Van der Veen Motoren
Oude Rijksweg 525 a
7954GL Rouveen
0612304135
info@vanderveenmotoren.nl

www.vanderveenmotoren.nl

We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jou belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Van Der Veen Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion