Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1200R
Bouwjaar: 2017
Kilometerstand: 10.434
Garantie: Ja
Nederlandse motorfiets afkomstig van de eerste eigenaar.
In nieuwstaat !
Sleutels / Boekje / Historie compleet
Opties en accessoires:
* 3 delige BMW kofferset
* Hoog windscherm
* Blok beugels zwart
* Luxe kentekenplaat
* TomTom voorbereiding
* Sparbord achter en voor
* Handvatverwarming
* Rijmodes
*ABS
* Led knipperlichten wit
* Led achterlicht
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 125|92|7750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling met schuine tanden |
Verhouding | .277 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm, veerweg 140 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1515 |
Lengte | 2165 |
Breedte | 880 |
Hoogte | 1300 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 232 |
Leverbare kleuren | Thundergrey Metallic, Racingred Uni, Lightwhite Uni/Cordobablau |
Beschrijving | BMW R 1200 R
De rondom geupdate BMW R 1200 R is een zeer veelzijdige machine. Het markante design, de nieuwe DOHC boxermotor en het uitgekiende rijwielgedeelte met telelever voor en paralever achter maken
de BMW R 1200 R tot een echte Rock & Roll Roadster. Maximaal rijplezier op elke weg.
Om te zien is de vernieuwde R 1200 R weer een absolute blikvanger. De puristische lijnvoering en de verder verfijnde afwerking tonen het bijzondere karakter van deze machine. Nieuwe ronde klokken, een nog duurzamere voorvork en het nieuwe geconificeerde aluminium stuur. Beeldschone nieuwe gietwielen, standaard verchroomde bochten en nog veel meer ... Liefde voor details zover het oog reikt. Dat geldt zeker ook voor de Classic versie die met zijn talrijke optische highlights en zijn fraaie lakwerk in zwart/wit een lust voor het oog is.
De luchtgekoelde tweecilinder overtuigt niet alleen met zijn onmiskenbare boxersound, maar vooral ook met een echte innovatie: twee bovenliggende nokkenassen en vier radiaal geplaatste kleppen per cilinder, zoals eerder al in de GS en RT modellen. Bovendien is het vermogen gestegen naar 81 kW (110 pk) bij een eveneens hoger maximum koppel van 119 Nm bij 6.000 toeren per minuut. Het resultaat is een voelbaar krachtigere acceleratie onder alle rijomstandigheden en vooral vanuit de lagere toerentalregionen.
Het optie- en accessoireprogramma van de vernieuwde
BMW R 1200 R reikt van verhoogde veiligheidsvoorzieningen als deel-integraal ABS, Automatic Stability Control (ASC) en het bandenspanning waarschuwingssysteem (RDC) tot meer comfortverhogende features als Electronic Suspension Adjustment (ESA), kofferhouders en een ruit. Samen met bijvoorbeeld de extreem lichte titanium demper van Akrapovic, de praktische systeemkoffers en verchroomde kleppendeksels is deze boxer nog verder op uw persoonlijke wensen af te stemmen.
De vernieuwde BMW R 1200 R - een echte Rock & Roll Roadster. |
Over ons
Beekman Motoren is opricht in 2020 door Casper Beekman en Leon In 't Veld. Samen tellen wij voor meer dan 25 jaar ervaring in de motorbranche. Door onze vele werkervaringen bij universele motorzaken en dealers draaien wij onze handen niet snel ergens voor om. Je kunt bij ons terecht voor onderhoud en reparatie aan vrijwel alle merken motorfietsen.
Onze locatie aan de Vermeersweg 59 in Twello betreft een kleinschalige werkplaats met professionele uitrusting. Je kunt bij ons terecht voor vrijwel alle reparaties aan jouw motorfiets.
Tevens kun je bij ons ook terecht voor het kopen of verkopen van motoren. Door middel van onze officiële RDW erkenning kunnen wij gemakkelijk voertuigen vrijwaren en tenaamstellen op locatie. Bekijk het actuele aanbod gebruikte motoren op onze website.
Ook kunt bij ons terecht voor nieuwe banden. Bij aanschaf van een set banden is de montage gratis.Kom gerust langs voor een bezichtiging en een bakje koffie.
Bel altijd even voordat je langs komt.
 | Twello, Overijssel |
 | 06-23414857 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken