Nieuwsbrief:

BMW  R 100 RS - 1982

Garantie: Nee
88000 Km
Zilver
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
bmw - r-100-rs
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

BMW R100rs Twinchock  1981
 

-Leuke nette goedlopende R100rs, het topmodel destijds
 

-Twinchock model met de dubbele schokdempers
 

-Bouwjaar 1981
 

-Voorzien van de betere  Zwarte Brembo remklauwen die wel remmen ipv de oudere modellen met ate remklauwen
 

-Model met al elektronische ontsteking en nicacil cilinders dus geen gekloot meer met contactpuntjes
 

-Voorzien van los klokje en voltmeter in de kuip
 

-Leuk detail versnellingsbak voorzien van kickstarter, start uiteraard gewoon elektrisch
 

-Valbeugels
 

-Voorzien van kofferset
 

-Motor loopt netjes en mooi droog motorblok
 

-Leuke motor op zo op te rijden, of om hem te restaureren naar nieuw
 

-Deze zijn de beste modellen (mede door de betere remmen en elektronische ontsteking) voor ombouw naar stoere caferacer/scrambler/bobber
 

-Gezien we in het verleden heel veel van deze modellen hebben omgebouwd kunnen we u van veel gratis raad en daad  en tips voorzien.
 

-Voorzien van Duitse papieren kan door ons op Nederlands kenteken gezet worden indien nodig
 

PRIJS € 4550 (financiering mogelijk zie tabblad financiering)


Tevens nog meer oude bmw 2v boxer motoren op voorraad zie onze website oa:

BMW R100 twinchock1981
BMW R80rt twinchock 1984
BMW R80. twinchock 1983
BMW R80rt monochock 1994
BMW R80gs 1993

  • Wij zijn een RDW erkend bedrijf en enkel geopend op afspraak, inruil eventueel mogelijk. Getoonde prijs komen geen aflever kosten of wat dan ook meer bij. Is de te koop aangeboden motor niet geheel naar je smaak, zou je er bijvoorbeeld valbeugels, verstralers, ander zadel of wat dan ook op willen, wij doen niet moeilijk, bij ons is alles mogelijk.

    Op de vraag "wat is uiterste prijs" of welke variant dan ook geven wij geen antwoord, al onze motoren zijn al scherp geprijsd.

    Nieuwsgierig?  Meer info:

    www.newtownbikes.nl

    info@newtownbikes.nl

    06 23561795






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Newtown Bikes
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geïntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten Italië. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion