 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80|49.7 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 13 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 193|142|13000 |
Max. koppel | 112|9750 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak met rechte vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 46 mm, Dynamic Damping Control (DCC), instelbare veervoorspanning, elektronisch instelbare demping |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm van diepgetrokken aluminium, Dynamic Damping Control (DCC) (centraal veerbeen), hydraulisch instelbare veervoorspanning, elektronisch instelbare in- en uitgaande demping |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven op 9 dragers, diameter 320 mm, dikte 5 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70/17 |
Achterband | 200/55/17 |
Wielbasis | 1422 |
Lengte | 2056 |
Breedte | 826 |
Hoogte | 1138 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 169 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | PURE PERFORMANCE
Als extreem lichtgewicht, een indrukwekkend vermogen en perfecte handling bij BMW Motorrad hun krachten bundelen, is HP – High Performance - het resultaat. De nieuwe HP4 interpreteert dit begrip nu voor het eerst voor een viercilinder. Op basis van de RR is een fabrieksracer ontwikkeld, waarvoor alleen het mooiste design en het beste materiaal goed genoeg is.
Pure kracht:
De lichtste viercilinder (inclusief ABS) in zijn segment levert moeiteloos 142 kW (193 pk) en een maximum koppel van maar liefst 112 Nm. De nieuwe titanium uitlaatdemper zorgt voor meer koppel bij gemiddelde toerentallen – voor meer kracht als het er echt op aankomt. De HP4 rijder wil toch nieuwe ronderecords vestigen? Launch Control zorgt voor perfecte starts.
Pure intelligentie:
Technologisch is de BMW HP4 zijn tijd meer dan een motorfietslengte vooruit. Dat blijkt wel uit het eerste elektronische regelsysteem Dynamic Damping Control (DDC) dat vering en demping perfect op de rijsituatie van het moment aanpast. Daarbij staan verschillende rijmodi ter beschikking: Rain en Sport voor de openbare weg, Race en Slick voor het circuit. Een perfecte aanvulling daarop is het verder ontwikkelde Dynamic Traction Control (DTC). Dat is in de Slick modus heel verfijnd van -7 naar + 7 af te regelen – zodat elke rijder de ideale balans van ondersteuning door het systeem en eigen verantwoordelijkheid kan vinden. In concreto: heldere feedback, maximale tractie en optimale acceleratie.
Pure exclusiviteit:
De nieuwe HP4 trekt alleen al door zijn markante lakwerk in de kleuren Weiss en Racing blue metallic bewonderende blikken. Door de complexe bouwwijze kan in de productieperiode tot 2014 alleen een beperkt aantal machines worden vervaardigd. De nieuwe HP4 is uiterst exclusief en slechts voor weinigen weggelegd. |