Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Dorsoduro 750
- Zeer nette staat
Laat je verleiden door het rauwe karakter, het scherpe design en de
grijns die deze motor je elke keer weer bezorgt zodra je opstapt.
Kom hem bekijken bij Barbier Motorsport. Proefrit mogelijk.
Aflevering februari maart april mei etc mogelijk pas betalen bij aflevering!
- Meer dan 600 motoren op voorraad, dus altijd raak!
- Professioneel advies, samen ruim 200 jaar ervaring.
- Specialistisch werkplaatsteam, ruime bezetting snelle service.
- Tot 36 maanden garantie mogelijk*
- Uitgebreide financierings opties*
- Inruil, proefrijden, thuis bezorgen*
- 10 dagen gratis All Riskverzekering**
- Wij leveren ook nieuwe motoren*
Zoek jij een job in de motorbrance? Wij zijn op zoek naar collega's check onze vacatures op barbiermotorsport.nl
Goed kleding advies nodig van iemand die rustig de tijd voor u neemt? Kom langs in de onze kledingshop ! Gespecialiseerd in o.a. grote en kleine maten motorkleding.
Check onze webshop met een fantastisch aanbod & sportieve prijzen. www.barbiermotorsport.nl
Barbier Motorsport
Oeveraseweg 6
7971 PA Havelte
0521-342960
Volg ons ook op:
TikTok : @barbiermotorsport
Instagram : @barbiermotorsport
Facebook : @barbiermotorsport
Pinterest : @barbiermotorsport
* Vraag naar de voorwaarden.
** Vooraf aanmelding noodzakelijk, geen aanmelding is niet verzekerd.
*** Alle moeite is genomen om de informatie op deze advertentie zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Schrijf- en zetfouten zijn dan ook voorbehouden. Acteer daarom niet alleen naar aanleiding van deze advertentie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Aan onze advertentie's kunnen geen rechten ontleend worden.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 90 graden V-twin, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 92|56.4 |
Cilinder inhoud | 749.9 |
Comp. verhouding | 11:1 |
Kleppen | dubbele overhead nokkenas, vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronische brandstofinjectie, ride by wire |
Ontsteking | digitaal, geintegreerd met brandstof systeem |
Vermogen | 92|67.3|8750 |
Max. koppel | 82|4500 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | zes versnellingen |
Verhouding | 14/36 (2.57) |
Overbrenging | ketting 16/46 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium swingarm |
Vering voor | instelbare (veervoorspanning en uitgaande demping) 43mm Showa USD voorvork, 167 mm veerweg. |
Vering achter | Monoshock, 150 mm veerweg. |
Remmen voor | Dubbele schijfrem 320 mm, vier zuiger remklauw. |
Remmen achter | Enkele remschijf 245 mm. |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1115 |
Lengte | 2216 |
Breedte | 905 (hendels) |
Hoogte | 1180 (instrumenten) |
Zithoogte | 870 |
Drooggewicht | nnb |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De ultieme funbike van Aprilia nu met de zekerheid van ABS en fraaie onderspoiler: de nieuwe Dorsoduro 750! Het motorblok van de Dorsoduro is ontwikkeld in samenwerking met Aprilia Racing, dat grossiert in wereldtitels. Het resultaat is een compact 90° V twin motorblok met een extreem vermogen van 92pk en een koppel van 82Nm. Voorzien van een geavanceerd elektronisch brandstof injectiesysteem en een in drie standen verstelbare mapping voor optimale prestaties onder alle omstandigheden.
|
Welkom bij de gezelligste motorzaak van Drenthe!
Wij hebben ruim 500 motoren op voorraad, een mooie werkplaats en kledingafdeling. Alle merken zijn bij ons vertegenwoordigd. Voor nette motoren, scherpe prijzen en net dat stapje extra komt u naar Havelte!
 | Havelte, Drenthe |
 | 0521-342960 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken