Nieuwsbrief:

Ovaa Motors


Ovaa Motors
Vlissingen
Routebeschrijving
www.ovaamotors.nl
0118-461485
Dealer van: 

HUSQVARNA, KTM, SUZUKI


Nieuwe en gebruikte motoren voor zeer scherpe prijzen. Als Suzuki Exclusief dealer heeft Ovaa Motors altijd de nieuwste Suzuki modellen in de showroom staan. Voor meer informatie over de nieuwste Suzuki modellen kunt u hier klikken. Ook worden er aantrekkelijke kortingen gegeven op enkele demomotoren!
Alle motoren van Ovaa Motors
174 motoren gevonden
HUSQVARNA EE 3
HUSQVARNA EE 3
€ 4.575,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
GAS GAS MC 50
GAS GAS MC 50
€ 4.575,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
KTM 65 SX
KTM 65 SX
€ 5.919,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 50 SX FACTORY EDITION
KTM 50 SX FACTORY EDITION
€ 5.149,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM SX E2
KTM SX E2
€ 2.749,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HUSQVARNA TC 50
HUSQVARNA TC 50
€ 4.749,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI INTRUDER M 800 Z
SUZUKI INTRUDER M 800 Z
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2009, 14400 Km
Merkdealer
GAS GAS MC 50
GAS GAS MC 50
€ 2.749,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
HUSQVARNA TC 85
HUSQVARNA TC 85
€ 7.339,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HUSQVARNA TE 125
HUSQVARNA TE 125
€ 12.045,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HUSQVARNA TE 150i
HUSQVARNA TE 150i
€ 12.535,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
GAS GAS EC 125
GAS GAS EC 125
€ 10.989,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 150 EXC
KTM 150 EXC
€ 12.229,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 250 EXC SIX DAYS
KTM 250 EXC SIX DAYS
€ 14.275,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 300 EXC ERZBERGRODEO
KTM 300 EXC ERZBERGRODEO
€ 15.319,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 85 SX
KTM 85 SX
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
GAS GAS MC 85
GAS GAS MC 85
€ 7.285,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
KTM 50 SX
KTM 50 SX
€ 4.699,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
GAS GAS MC 85
GAS GAS MC 85
€ 6.590,- € 7.014,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
KTM 250 EXC
KTM 250 EXC
€ 13.925,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion