Nieuwsbrief:

Motorhuis Bakker


Motorhuis Bakker
Nieuw Weerdinge
Routebeschrijving
www.motorhuisbakker.nl
0591-521279
Dealer van:Lid BOVAG

HONDA, KAWASAKI, SUZUKI


Halverwege Emmen en Stadskanaal ligt Nieuw Weerdinge, al meer dan 35 jaar de vestigingsplaats van Motorhuis Bakker, een van de grootste en best gesorteerde motorzaken in noordoost Nederland. Al snel na de oprichting van het bedrijf door Jakob Bakker verwierf het Drentse motorbolwerk de status van officieel Honda en Suzuki-dealer, de belangrijkste motormerken in Nederland. Alle nieuwe modellen van deze merken staan bij het Bovag erkende bedrijf op voorraad en serieuze belangstellenden kloppen nooit vergeefs aan voor een proefrit. Toch onderscheidt Motorhuis Bakker zich vooral vanwege haar unieke assortiment occasions. Met een voorraad van minimaal 250 stuks, biedt Motorhuis Bakker een bijna ongeëvenaarde keuze in gebruikte motoren. Van goedkope pekelfiets tot jonge topoccasion en alles wat daar tussen zit aan toermodellen, supersports, choppers, off- en allroads en klassiekers. Werkelijk alle categorieën staan hier in lange, strakke en overzichtelijke rijen uitgestald. Een waar Eldorado voor motorliefhebbers van elk pluimage.
Alle motoren van Motorhuis Bakker
85 motoren gevonden
SUZUKI V-STROM 1000 ABS
SUZUKI V-STROM 1000 ABS
€ 7.980,- p/mnd klik hier
2014, 66968 Km
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 6.790,- p/mnd klik hier
2015, 37894 Km
Merkdealer
YAMAHA FZ 1 FAZER ABS
YAMAHA FZ 1 FAZER ABS
€ 4.980,- p/mnd klik hier
2008, 57302 Km
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
KAWASAKI Z900 PERFORMANCE
€ 8.290,- p/mnd klik hier
2018, 19358 Km
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 11.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
BMW R 1200 CL
BMW R 1200 CL
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2003, 48442 Km
SUZUKI V-STROM 1050/A
SUZUKI V-STROM 1050/A
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS 1000 SE GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 SE GRAND TOURER
€ 16.790,- p/mnd klik hier
2023, 10376 Km
Merkdealer
YAMAHA YZF R6
YAMAHA YZF R6
€ 2.980,- p/mnd klik hier
2001, 34944 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 3.890,- p/mnd klik hier
1997, 39385 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z 750 ABS
KAWASAKI Z 750 ABS
€ 5.480,- p/mnd klik hier
2007, 7548 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM DL 650 TOURING
SUZUKI V-STROM DL 650 TOURING
€ 7.450,- p/mnd klik hier
2022, 59640 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800 DE
SUZUKI V-STROM 800 DE
€ 12.699,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 3.290,- p/mnd klik hier
2008, 98793 Km
Merkdealer
KAWASAKI VN 1600 MEAN STREAK
KAWASAKI VN 1600 MEAN STREAK
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2007, 24819 Mls
Merkdealer
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.290,- p/mnd klik hier
2018, 37460 Km
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050/A
SUZUKI V-STROM 1050/A
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
HONDA VT 1100 C SHADOW
HONDA VT 1100 C SHADOW
€ 4.790,- p/mnd klik hier
2004, 23738 Mls
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2025 Motoroccasion