Nieuwsbrief:

Motor Oost


www.motoroost.nl
0548-512655
Dealer van:Lid BOVAG

HONDA, MOTO MORINI, NIMOTO, SUZUKI


Neem een kijkje in onze showroom boordevol nieuwe4 en jong gebruikte motoren voor zeer aantrekkelijke prijzen. Wij zijn officieel dealer van Honda, Suzuki, Aprilia en Motomorini. Kunt u niet vinden wat u zoekt? Bezoek onze winkel of neem contact met ons op.
Alle motoren van Motor Oost
119 motoren gevonden
TRIUMPH STREET CUP
TRIUMPH STREET CUP
€ 7.790,- p/mnd klik hier
2018, 18987 Km
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 RT
€ 2.990,- p/mnd klik hier
2002, 36343 Mls
SUZUKI GSX-R 750
SUZUKI GSX-R 750
€ 2.990,- p/mnd klik hier
1998, 37500 Km
Merkdealer
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2015, 16650 Km
Merkdealer
BMW K 1300 GT
BMW K 1300 GT
€ 4.490,- p/mnd klik hier
2010, 135081 Km
HONDA X-ADV
HONDA X-ADV
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2017, 7045 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 85 TT
MOTO GUZZI V 85 TT
€ 13.490,- p/mnd klik hier
2023, 855 Km
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX 600 F
SUZUKI GSX 600 F
€ 650,- p/mnd klik hier
1993, 31807 Km
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 STONE CENTENARIO 850
MOTO GUZZI V 7 STONE CENTENARIO 850
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2024, 1035 Km
HONDA CB 600 S
HONDA CB 600 S
€ 2.790,- p/mnd klik hier
2003, 59016 Km
Merkdealer
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 6.750,- p/mnd klik hier
2019, 66789 Km
Merkdealer
APRILIA TUONO 1000 R
APRILIA TUONO 1000 R
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2007, 51233 Km
APRILIA RS 457
APRILIA RS 457
€ 8.199,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
SUZUKI SV 650
SUZUKI SV 650
€ 8.099,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Merkdealer
KTM 250 SX-F
KTM 250 SX-F
€ 9.990,- p/mnd klik hier
2021,
HARLEY-DAVIDSON 1200 CUSTOM
HARLEY-DAVIDSON 1200 CUSTOM
€ 10.499,- p/mnd klik hier
2012, 19862 Km
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2023, Nieuw
Merkdealer
MOTO GUZZI V 7 STONE
MOTO GUZZI V 7 STONE
€ 11.199,- p/mnd klik hier
2024, Nieuw
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion