Nieuwsbrief:

Motoport Assen / Ducati Assen

Ducati Assen beschikt over een team van enthousiaste motorliefhebbers, die klantvriendelijkheid, gezelligheid en goed advies hoog in het vaandel hebben staan. Als Ducati dealer heeft Ducati Assen alles in huis, van sportmotoren, tot sport allroadmotoren en van nieuwe tot betrouwbare gebruikte motoren. Voor vakkundig onderhoud ben je hier ook op het juiste adres: de aftersales-afdeling is modern ingericht, met onder meer een eigen testbank. Daarnaast zijn de medewerkers dankzij een continu trainingsproces op de hoogte van de laatste technieken.
Alle motoren van Motoport Assen / Ducati Assen
141 motoren gevonden
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE
€ 6.390,- p/mnd klik hier
2006, 33656 Km
HONDA CBR 600 RR
HONDA CBR 600 RR
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2003, 31847 Km
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2019, 17310 Km
HONDA SH 150i
HONDA SH 150i
€ 3.990,- p/mnd klik hier
2020, 13510 Km
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
SUZUKI VL 800 VOLUSIA
€ 5.790,- p/mnd klik hier
2005, 22356 Mls
KAWASAKI VN 900 CLASSIC
KAWASAKI VN 900 CLASSIC
€ 8.790,- p/mnd klik hier
2016, 24850 Km
YAMAHA MT 01
YAMAHA MT 01
€ 6.190,- p/mnd klik hier
2005, 58636 Km
HONDA CL 500
HONDA CL 500
€ 8.399,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
DUCATI SCRAMBLER CAFE RACER
DUCATI SCRAMBLER CAFE RACER
€ 10.490,- p/mnd klik hier
2020, 10087 Km
DUCATI STREETFIGHTER 848
DUCATI STREETFIGHTER 848
€ 9.790,- p/mnd klik hier
2015, 18534 Km
DUCATI MONSTER
DUCATI MONSTER
€ 14.790,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
DUCATI MULTISTRADA V2 S
DUCATI MULTISTRADA V2 S
€ 21.890,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
€ 22.199,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
HONDA CRF 1000 L AFRICA TWIN DCT
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2019, 19779 Km
YAMAHA NMAX 155
YAMAHA NMAX 155
€ 4.799,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S
DUCATI MULTISTRADA 1200 S
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2015, 52170 Km
HONDA NC 750 X DCT
HONDA NC 750 X DCT
€ 10.749,- p/mnd klik hier
2024, 0 Km
YAMAHA XVS 1300 CUSTOM
YAMAHA XVS 1300 CUSTOM
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2015, 14634 Km
DUCATI SUPERSPORT 950 S
DUCATI SUPERSPORT 950 S
€ 19.790,- € 20.790,- p/mnd klik hier
2023, 0 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2024 Motoroccasion